آموزش تبدیل فلش مموری usb به دیسک نصب ویندوز


windows10 usb installation dongle

در این آموزش قصد دارم تا به شما آموزش بدم که بتونید بدون هیچ نرم افزار جانبی فلش مموری USB خودتون رو تبدیل به یک دانگل نصب ویندوز یا دیسک نصب ویندوز قابل حمل کنید. از جمله مزایای اینکار اینه که دیگه cd و یا dvd نصب ویندوز شما نیست که خش بیوفته و اطلاعات کاملا در امانه و اینکه سرعت نصب این روش هم بیشتر هست و اکثر خدمات کامپیوتری های در حال حاضر از همین روش استفاده می کنن.

 

 

 

خوب برای شروع اول فلش خودتون رو به کامپیوتر یا لپ تاب وصل کنید . بعد کلید ترکیبی windows+R رو با هم می گیریم تا Run باز بشه و بعد عبارت diskpart رو در اون تایپ می کنیم و دکمه enter رو می زنیم که یه صفحه ای مطابق عکس زیر باز می شه.

diskpart (1)

بعد دستور listdisk رو تایپ می کنیم و enter می کنیم (مطابق عکس زیر)

diskpart (2)

همینطور که می بینید لیست حافظه های جانبی یا disk های شما رو به ترتیب نشون میده دقت کنید که ممکنه برای شما تعداد بیشتری رو با اولویت های دیگه نشون بده شما با شماره disk فلش مموری خودتون کاردارید پس حجمشو چک کنید در لیست باز شده . بعد دستور select disk 1 (بسته به شماره disk فلشتون ) رو تایپ و enter می کنیم .

diskpart (3)

بعد دستور clean رو تایپ می کنیم و enter می کنیم و صبر می کنیم تا کروسر تایپ مجددا نمایان بشه .(مطابق عکس زیر)

diskpart (4)

بعد دستور create partition primary رو تایپ می کنیم و مجددا enter می کنیم و صبر می کنیم تا کروسر تایپ مجددا نمایان بشه .(مطابق عکس زیر)

diskpart (5)

بعد دستور active رو تایپ می کنیم و صبر می کنیم دستور اجرا بشه و بعد از اجرا شدن دستور فرمت رو بدین صورت وارد می کنیم format fs=fat32 و بعد enter می کنیم. (مطابق عکس زیر)

diskpart (6)و در آخر دستور assign رو وارد می کنیم و منتظر می شیم تا اجرا بشه و کار تمومه می تونید اطلاعات cd و یا dvd نصب ویندوز خودتون رو عیناً در فلش مموری خودتون کپی کنید . 

diskpart (7)

و در آخر می تونید ببینید که فلش شما تبدیل به یک دیسک بوتیبل نصب ویندوز شده فقط کافیه موقع نصب ویندوز بوت اول مادربورد رو روی فلش مموری خودتون تنظم کنید .

 

 

 

 

رایان آسان 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.